Suomelan sukututkimuskerho perustettiin 2.2.2020 Kotikoulun tiloissa. Perustamiskokouksessa oli läsnä 11 suomelalaista asianharrastajaa. Kerhon tarkoituksena on tukea jäsentensä sukututkimusharrastusta, tuottaa ja jakaa tutkimuksen tekemisen työkaluja, opastaa ja kouluttaa, järjestää esitelmä- ja koulutustilaisuuksia. Ajatuksena on, että jäsenet auttavat toinen toisiaan ja ongelmia ratkotaan tiiminä salapoliisityön kaltaisesti. Kerho etsii myös ulkopuolisia luennoitsijoita ja kouluttajia avukseen niin Aurinkorannikon suomalaisten kuin kotimaasta saapuvien turistien joukosta.

Kerhon vetäjäksi valittiin Suomelan Sanomien päätoimittaja Jussi-Mikko Kesti. Mikäli haluat mukaan kerhon sähköpostilistalle tai whatsapp-ryhmään, laita sähköpostitse yhteystietosi osoitteeseen sukututkimus@suomela.info.

Kerhon jäsenet kokoontuvat seuraavan kerran tiistaina 11.2. klo 18.15 Suomelan salissa. Tällöin käsitellään Jukka Erkon laatimaa yhteenvetoa lähdemateriaalien käytöstä sukupuun tekemiseksi. Samalla on esillä katsaus verkossa toimiviin sukututkimusohjelmiin. Kerho kokoontuu viikon välein, viimeinen kokous tällä toimintakaudella on tiistaina 31.3. klo 18.15 Suomelan salissa.